fbpx

5 pasi de urmat din Medicina Tibetana pentru problemele digestive

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Cu toate ca anul acesta posibilitatile de a calatori au fost limitate, cu totii ne-am planuit cel putin o escapada in natura, fie la munte sau la mare. Suntem pregatiti sa ne bucuram de caldura si de locurile frumoase impreuna cu cei dragi. Este bine insa sa tinem cont ca relaxarea si mancarea buna sunt importante. Chiar si cele mai relaxante calatorii pun o anumita cantitate de stres asupra organismului. Acest lucru este vizibil si in digestie. Alimentele si condimentele noi pe care le incercam, bauturile reci cu gheata, alcoolul si orele necunoscute ale mesei (diferenta de timp, diferenta de fus orar) sunt percepute de digestia noastra drept un factor de stres si incordare. Cu presiune sau dureri la stomac, balonare si gaze, sistemul digestiv iti spune ca este obosit sa calatoreasca. Conform medicinei tibetane, acest efect se datoreaza absentei focului digestiv (Medrod Tibetan). Acest lucru te face adesea sa te simti inconfortabil si lenes.

Te invitam sa descoperim impreuna 5 pasi de urmat din medicina tibetana pentru a intari in mod natural asa-numitul foc digestiv si, astfel, sa te bucuri de cea mai frumoasa perioada a anului.

 

1. Apa este cel mai bun medicament

Apa este considerata a fi primul remediu in medicina tibetana. Primul lucru dimineata, bea un pahar cu apa fierbinte. Acest lucru stimuleaza metabolismul si digestia. In timpul calatoriilor, este deosebit de important sa bei multa apa cand temperaturile sunt ridicate. Apa sau ceaiurile neindulcite sunt potrivite, daca este posibil, calde sau la temperatura camerei. Bauturile reci cu gheata au nevoie de caldura si, prin urmare, trebuie evitate daca digestia este slaba.

 

2. Atentie la ceea ce vine pe farfurie

Legumele crude, cum ar fi salatele, prea multe fructe, smoothie-uri sau inghetata au nevoie de multa caldura pentru procesare si ar trebui evitate daca este posibil. De asemenea, alimentele dificil de digerat, cum ar fi mancarurile grase si prajite, branza sau prea multa carne pot deranja stomacul. Alimente precum legumele fierte, fructele proaspete (doar dimineata), orezul, pastele, painea, pestele sau chiar unele pasari de curte sau carne de vita sunt deosebit de potrivite. Consuma multa apa calda cu acestea. Condimentele calde precum ardeiul, ardeiul iute sau ghimbirul ajuta la stimularea focului digestiv.

 

3. Pe principiul: mai putin este mai mult

In timpul vacantei, vrei doar sa te bucuri si sa incerci totul, pana seara tarziu, cand vei lua cina si cate o inghetata sau doua intre mese. Chiar daca este dificil cu delicatesele, este necesara o anumita cantitate de mancare si in perioada vacantei. Medicina tibetana recomanda sa tineti cont de regula celor trei atunci cand mancati: 1/3 alimente solide, 1/3 apa calda, 1/3 aer, astfel incat sa mai ramana loc in tractul digestiv. Acest lucru permite alimentelor sa se amestece mai bine cu apa si sa fie digerate mai usor.

 

 

4. Snapsul Digestiv este o idee simpla

Consumul excesiv de alcool si cocktail-urile cu gheata inseamna o munca grea pentru digestie. In special in combinatie cu meniuri fastuoase, digestia este solicitata la cel mai inalt nivel de performanta. Dar daca utilizati acum snapsul digestiv pentru a sprijini digestia, veti obtine exact opusul. Alcoolul inhiba eliberarea anumitor enzime digestive. Deci digestia este incetinita si nu stimulata.

 

 

 

5. Plante care stimuleaza digestia

In mod traditional, pentru un foc digestiv slab, medicina tibetana recomanda un tratament cu ierburi care au un efect de incalzire. Amestecul tibetan din plante, Se ‘bru 5 (sau Digestin) este o reteta de rodie compusa din 5 ingrediente (seminte de rodie, scortisoara, piper lung, galangal si cardamom). Acesta a fost folosita cu succes pentru a ajuta digestia timp de secole. Efectul acestei retete traditionale este explicat stiintific folosind proprietatile plantelor medicinale: se caracterizeaza prin continutul lor de uleiuri esentiale, fructe si acizi grasi, precum si taninuri si substante intepatoare. Substantele calde, cum ar fi piperina din ardeiul lung si galangal, au grija de interiorul nostru ca o sticla de apa calda pentru o senzatie de caldura stimulanta si confortabila in stomac. Uleiurile esentiale au un efect antispasmodic si antiflatulenta. Intreaga reteta stimuleaza producerea diferitelor sucuri digestive si atenueaza problemele digestive, de presiune si plenitudine in zona stomacului.

Daca problemele digestive tind sa afecteze intestinele si acestea reactioneaza la stresul calatoriei si la stilul de viata schimbat (ore neobisnuite de masa, lipsa miscarii fizice) cu constipatie, o dieta echilibrata cu multe fibre, o cantitate suficient de mare de apa (> 2 litri), exercitii fizice si, daca este necesar, remediile tibetane din plante, cu siguranta vor veni in ajutorul vostru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vrem să te ajutăm

Vrem să te ajutăm

Te putem ajuta în prevenirea mai multor tipuri de boli, prin intermediul produselor Padma. Înscrie-te pentru a fi mereu informat când avem promoții sau postăm informații care îți pot fi utile.

Te-ai înscris cu succes. De acum ținem legătura